25 cze 2025
Władysławowo

Zmiany w podatkach i opłatach lokalnych w 2025 r. Bieżące problemy realizacji podatków lokalnych

Inne lokalizacje i terminy:
Program szkolenia
I. Zmiany w definicji budynku i budowli w 2025 r.:
nowa definicja budynku:
  1. wzniesienie w wyniku robót budowlanych – wracamy do prawa budowlanego przy definiowaniu budynku
  2. opodatkowanie instalacji zapewniającymi możliwość użytkowania budynku zgodnie z przeznaczeniem
  3. trwałe związanie budynku z gruntem w rozumieniu u.p.o.l. (co jest przedmiotem podatku?) i ustawy Kodeks cywilny (kto jest podatnikiem?)
  4. co to są fundamenty?
  5. trwałe związanie z gruntem a fundament
  6. garaż blaszak na wylewce, na trelinkach, na placu z kostki, na płytach chodnikowych, na cegłach, na utwardzonej ziemi, na typowych fundamentach
  7. kontenery – budowle czy budynki?
  8. silosy, zbiorniki – budynki czy budowle?
  9. czy domki kempingowe i przyczepy holenderskie to budynki?
  10. hale namiotowe – budynek czy budowla?
nowa definicja budowli:
  1. budynek czy budowla – która definicja ma pierwszeństwo?
  2. budowla wraz z instalacjami zapewniającymi możliwość użytkowania budowli z załącznika zgodnie z jej przeznaczeniem
  3. stacja bazowa telefonii komórkowej wraz z instalacjami zapewniającymi możliwość jej użytkowania zgodnie z jej przeznaczeniem
  4. katalog budowli wymienionych w załączniku nr 4
  5. opodatkowanie urządzeń technicznych  - tylko w zakresie części budowlanych
  6. co to są części budowlane urządzenia technicznego?
  7. opodatkowanie obiektów składających się z części budowlanej oraz niebudowlanej (np. elektrowni wiatrowych, farm fotowoltaicznych)
  8. opodatkowanie obiektów kompleksowych (stadiony, myjnie samochodowe, stacje paliw, oczyszczalnie ścieków)
  9. urządzenie budowlane bezpośrednio związane z budynkiem lub budowlą z załącznika nr 4, niezbędne do ich użytkowania zgodnie z przeznaczeniem
  10. rampa załadunkowa przy sklepie,
  11. opodatkowanie obiektów ochronnych,
  12. opodatkowanie ogrodzeń,
  13. co to jest instalacja wolnostojąca?
  14. trafostacja i transformatory na słupach linii energetycznej
  15. czy sieć energetyczna jest przedmiotem podatku?
wyłącznie z opodatkowania wyrobisk górniczych oraz niewielkich obiektów kultu religijnego, architektury ogrodowej, rekreacji codziennej
  1. tylko obiekt budowlany w rozumieniu u.p.o.l. podlega opodatkowaniu!
  2. pergole, altany, zadaszenia, wiaty ogrodowe u przedsiębiorcy  – czym się to różni?
  3. śmietniki w kształcie budynku i place pod śmietniki.
pomieszczenia przeznaczone do przechowywania pojazdów to część mieszkalna budynku mieszkalnego
  1. czy pomieszczenie przeznaczone do przechowywania pojazdów to tylko garaż?
  2. pojazdy – samochody, rowery i hulajnogi
  3. jak ustalać czy pomieszczenie jest przeznaczone do przechowywania pojazdów?
  4. czy pomieszczenie musi być bez przerwy i wyłącznie przeznaczone do przechowywania pojazdów?
  5. garaże przylegające do budynku mieszkalnego
  6. pomieszczenia do przechowywania pojazdów obok budynku mieszkalnego?
  7. garaże w budynku i obok budynku – różnice w zasadach opodatkowania
  8. garaż w budynku mieszkalnym i budynku niemieszkalnym
  9. opodatkowanie miejsca postojowego przedsiębiorcy i osoby prawnej
II. Opodatkowanie  „grunty, budynki i budowle związane z prowadzeniem działalności gospodarczej” (art. 1a ust. 1 pkt 3 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych) oraz „użytki rolne i lasy zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej”
  1. pojęcie działalności gospodarczej na potrzeby podatku od nieruchomości
  2. grunty związane a grunty zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej
  3. działalność rolnicza oraz leśna a działalność gospodarcza
  4. wyłączenie z pojęcia gruntów, budynków i budowli związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej
  5. czy samo posiadanie wystarczy do uznania, że nieruchomość jest związana z prowadzeniem działalność gospodarczej?
  6. czy nieruchomości faktycznie nie wykorzystywane do działalności np. z przyczyn technicznych, mogą być uznane za związane z prowadzeniem działalności gospodarczej?
  7. jak opodatkować nieruchomości w okresie zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej?
  8. czy spółki z o.o. mogą mieć majątek, który nie jest związany z prowadzeniem działalności gospodarczej?
  9. jak opodatkować grunty w trakcie rekultywacji?
  10. opodatkowanie użytków rolnych zajętych przez przedsiębiorstwa przesyłowe;
  11. jak opodatkować użytki rolne, które rolnik wydzierżawił na 20 lat pod budowę farmy fotowoltaicznej lub elektrowni wiatrowych?
  12. uzyskanie pozwolenia na budowę a zajęcie użytku rolnego na prowadzenie działalności gospodarczej;
  13. wydobywanie kopalin a moment zajęcia użytku rolnego na prowadzenie działalności gospodarczej;
  14. opodatkowanie użytków rolnych będących w posiadaniu przedsiębiorców;
  15. czy można opodatkować cały użytek rolny podatkiem od nieruchomości w sytuacji gdy tylko jego część jest zajęta na prowadzenie działalności gospodarczej?
  16. jakimi stawkami opodatkować budynek mieszkalny w którym przedsiębiorca ma zarejestrowaną działalność gospodarczą (np. firmę budowlaną, informatyczną, itp.)?
  17. czy sam fakt ujawnienia w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej siedziby przedsiębiorcy w budynku mieszkalnym świadczy o „zajęciu” na prowadzenie działalności gospodarczej?
  18. w jakich sytuacjach można mówić o „zajęciu” budynku mieszkalnego na prowadzenie działalności gospodarczej?
  19. jak należy opodatkować grunt pod budynkiem mieszkalno – usługowym (handlowym)?
  20. opodatkowanie punktów gastronomicznych znajdujących się w budynkach mieszkalnych;
  21. jak opodatkować budynki mieszkalne przedsiębiorców przeznaczone na wynajem?
  22. jakim stawkami opodatkować budynki mieszkalne w których znajdują się prywatne domy opieki społecznej?
III. Problemy związane z opodatkowaniem rolników w 2025 r.
Zmiany w podatku rolnym w 2025
  1. jakie zwolnienia i ulgi wymagają wniosku podatnika a które stosowane są z urzędu?
  2. „nowe” rozporządzenie Komisji Europejskiej jako podstawa udzielania pomocy publicznej w rolnictwie innej niż pomoc de minimis.
Zasady przekazania 1,5% podatku rolnego
  1. obowiązek organów podatkowych właściwych w sprawie podatku rolnego – przekazywanie 1,5% należnego podatku na rzecz związków zawodowych rolników indywidualnych, związku rewizyjnego zrzeszającego rolnicze spółdzielnie produkcyjne, Krajowego Związku Rolników, Kółek i Organizacji Rolniczych;
  2. wniosek podatnika podatku rolnego jako podstawa przekazana odpisu oraz postępowanie z wnioskiem;
  3. jak postąpić gdy każdy ze współwłaścicieli (współposiadaczy) wystąpi z wnioskiem?
  4. przekazywanie wnioskowanych kwot przez organy podatkowe;
  5. pomniejszanie nadpłat z tytułu podatku rolnego o kwoty przekazywane na rzecz podmiotów uprawnionych;
  6. zasady rekompensaty gminom utraconych dochodów.
Ulga inwestycyjna w podatku rolnym
  1. pojęcie modernizacji na potrzeby stosowania przepisów regulujących ulgę inwestycyjną;
  2. płyty obornikowe i zbiorniki na gnojowicę a ulga inwestycyjna;
  3. czy wydatki poniesione na budowę wiaty uprawniają do korzystania z ulgi inwestycyjnej?
  4. czy wymiana stolarki okiennej i pokrycia dachowego stanowi modernizację?
  5. czy można uwzględnić wydatki poniesione na zakup systemu udoju krów?
  6. budowa zbiorników na zboże, sianokiszonkę i inne pasze dla zwierząt gospodarskich a ulga inwestycyjna?
  7. budowa budynków inwentarskich na cudzych gruntach (np. rodziców) a ulga inwestycyjna.
  8. czy podatnik może przedstawić kopie faktur VAT dokumentujące poniesione wydatki inwestycyjne?
  9. jakie wydatki mogą być uwzględnione przy udzielaniu ulgi?
  10. co należy rozumieć pod pojęciem „zakończenie inwestycji” – czy wymagane jest uzyskanie pozwoleń wynikających z przepisów prawa budowlanego?
  11. czy organ podatkowy zobowiązany jest przeprowadzić oględziny zrealizowanej inwestycji?
  12. czy w każdym przypadku wydatek inwestycyjny powinien być udokumentowany fakturą VAT?
Zwolnienie i ulga z tytułu nabycia użytków rolnych
  1. nabycie gruntów dzierżawionych a prawo do zwolnienia i ulgi z art. 12 ust. 1 pkt. 4 ustawy o podatku rolnym;
  2. umowa przedwstępna a zwolnienie i ulga z tytułu nabycia gruntów rolnych;
  3. nabycie udziału w użytku rolnym a prawo do zwolnienia i ulgi;
  4. czy nabycie gruntów w drodze licytacji komorniczej uprawnia do zwolnienia i ulgi?
  5. pojęcie „trwałe zagospodarowanie”;
  6. co ze zwolnieniem i ulgą w przypadku gdy rolnik rozwiąże umowę dzierżawy (użytkowania) gruntów przed upływem 10 lat?
  7. sprzedaż gruntów w trakcie okresu korzystania ze zwolnienia i ulgi.
  8. czy przysługuje zwolnienie i ulga w przypadku gdy w momencie nabycia grunty nie były użytkami rolnymi a uzyskały taki status w okresie późniejszym?
  9. przekroczenie limitu 100 ha a prawo do zwolnienia;
  10. jakie grunty należy uwzględniać przy obliczaniu limitu 100 ha?
  11. zakup gruntów ze środków publicznych a dopuszczalność przyznania zwolnienia i ulgi;
  12. czy nabycie gruntów między rodzeństwem uprawnia do zwolnienia i ulgi?
  13. przekazanie gruntów w drodze umowy darowizny, użyczenia a prawo do zwolnienia i ulgi.
Inne problemy związane z opodatkowaniem nieruchomości wykorzystywanych do działalności rolniczej
5.1. Zwolnienie budynków gospodarczych lub ich części wykorzystywanych wyłącznie do działalności rolniczej położonych na gruntach gospodarstwa rolnego
  1. pojęcie „budynek gospodarczy”;
  2. garaże będące w posiadaniu rolników a zwolnienie od podatku;
  3. jak należy opodatkować budynek gospodarczy służący działalności rolniczej położony na gruntach sklasyfikowanych w ewidencji gruntów inaczej niż użytki rolne, np.  Ba, Bi, Bz, Tr, Ls?
  4. zasady opodatkowania budynków gospodarczych rolników przechodzących na rentę z KRUS-u – w jakich przypadkach można je zwolnić od podatku od nieruchomości na podstawie art. 7 ust. 1 pkt. 4 lit. b ustawy o podatkach i opłatach lokalnych?
  5. czy zwolnienie od podatku od nieruchomości budynków gospodarczych wymaga osobistego ich wykorzystywania przez właściciela? Czy też wystarczy, że budynki te będą wykorzystywane przez innego rolnika?
5.2. Agroturystyka a opodatkowanie nieruchomości rolników
  1. jak opodatkować budynki mieszkalne przeznaczone na agroturystykę?
  2. w jakich sytuacjach budynki mieszkalne położone na obszarach wiejskich należy opodatkować stawką najwyższą?
  3. jak opodatkować budynki w których obok wynajmu pokoi prowadzona jest działalność gastronomiczna związana z pobytem turystów?
  4. jak należy liczyć limit „pięciu pokoi”?
  5. czy spółka wynajmująca pokoje w budynku mieszkalnym na terenach wiejskich może korzystać z niższego opodatkowania?
  6. czy pomieszczenia do wspólnego użytku (np. sale gier, zabaw, kominkowe) znajdujące się w budynkach mieszkalnych należy wliczać do limitu pokoi?
IV. Nowy obowiązek inkasentów w 2025 r.
  1. obowiązek prowadzenia przez inkasentów ewidencji osób zobowiązanych do uiszczania opłaty miejscowej lub opłaty uzdrowiskowej;
  2. czy rada gminy (miasta) zobowiązana jest nałożyć na inkasentów ww. obowiązek?
  3. zakres danych zawartych w tych ewidencjach;
  4. co z uchwałami w sprawie wyznaczenia inkasentów podjętymi w 2024 r.?
  5. czy rada gminy (miasta) zobowiązana jest w 2025 r. do podjęcia uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie poboru podatków i opłat w drodze inkasa?
V. Najnowsze orzecznictwo sądowe dotyczące podatku od nieruchomości dotyczące m.in. :
  1. opodatkowanie stacji ładowania pojazdów;
  2. opodatkowanie konstrukcji oporowych;
  3. opodatkowania mieszkań wynajmowanych przez przedsiębiorców;
  4. mieszkania jako towar u przedsiębiorców;
  5. opodatkowanie akademików;
  6. stawka podatku od „trwałych pustostanów” mieszkaniowych;
  7. opodatkowanie zdewastowanych budynków;
  8. związek nieruchomości z działalnością gospodarczą.
VI. Wybrane problemy związane z realizacją podatku od środków transportowych
Zakres podmiotowy podatku od środków transportowych
  1. restrukturyzacja a podmiot zobowiązany z tytułu podatku od środków transportowych;
  2. nie przerejestrowanie pojazdu a obowiązek podatkowy w podatku od środków transportowych;
  3. umowy cywilnoprawne a obowiązek podatkowy w podatku od środków transportowych;
  4. czy faktura jest dokumentem, który potwierdza przejście obowiązku podatkowego?
  5. czy umowa sprzedaży nie zgłoszona w wydziale komunikacji może skutkować przejściem obowiązku podatkowego?
  6. kto powinien złożyć deklarację na podatek od środków transportowych w przypadku, gdy podatnik ogłosił upadłość?
  7. na kim spoczywa obowiązek podatkowy w przypadku gdy pojazdy zostały zajęte przez komornika?
  8. czy bank, który udzielił kredytu zobowiązany jest do złożenia deklaracji na podatek od środków transportowych?
  9. podatkowo-prawne konsekwencje zawarcia bankowej umowy przewłaszczenia na zabezpieczenie
  10. kto płaci podatek od pojazdów będących przedmiotem leasingu?
  11. czy współwłaściciel nie wpisany jako pierwszy w dowodzie rejestracyjnym musi składać deklarację, a jeżeli tak to w jakim organie podatkowym?
  12. banki jako podatnicy podatków od środków transportowych;
  13. współwłasność banku i przedsiębiorcy a obowiązek podatkowy w podatku od środków transportowych;
  14. użyczenie (dzierżawa) pojazdu a obowiązek podatkowy w podatku od środków transportowych;
  15. podatnik podatku od środków transportowych w sytuacji powierzenia pojazdu podmiotowi polskiemu przez podmiot zagraniczny;
  16. spółka jawna jako podatnik;
  17. spółka cywilna a obowiązek podatkowy w podatku od środków transportowych.
Problemy powstające na etapie ustalania przedmiotu opodatkowania podatkiem od środków transportowych
  1. dopuszczalna masa całkowita samochodu ciężarowego;
  2. zasady ustalania dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdów;
  3. czy można opodatkować naczepę (przyczepę) w sytuacji gdy podatnik sprzedał ciągnik siodłowy?
  4. naczepy i przyczepy wykorzystywane wyłącznie do działalności rolniczej;
  5. jak opodatkować naczepę (przyczepę) która wykorzystywana jest zarówno do działalności rolniczej, jak i działalności gospodarczej?
  6. czy z wyłączenia z opodatkowania może korzystać właściciel przyczepy, który nie ma gospodarstwa rolnego (np. emeryt) w sytuacji gdy udostępni ją synowi?
  7. czy organy podatkowe obowiązane są odbierać oświadczenia (deklaracje) od właścicieli naczep wykorzystywanych do działalności rolniczej?
  8. jak sprawdzić czy rolnik prowadzący jednocześnie działalność gospodarczą wykorzystuje naczepy (przyczepy) wyłącznie do działalności rolniczej?
  9. czy należy opodatkować jednego współwłaściciela przyczepy, gdy drugi współwłaściciel jest podatnikiem podatku rolnego i wykorzystuje przyczepę do działalności rolniczej?
  10. zasady opodatkowania autobusów.
Powstanie i wygaśnięcie obowiązku podatkowego w podatku od środków transportowych
  1. czy fakt nieprzerejestrowania pojazdu skutkuje przejściem obowiązku podatkowego?
  2. pojazdy sprowadzone z zagranicy a obowiązek podatkowy w podatku od środków transportowych;
  3. czasowa rejestracja pojazdu a obowiązek podatkowy;
  4. od kiedy opodatkować posiadacza samochodu ciężarowego nabytego w drodze licytacji komorniczej?
  5. jak opodatkować pojazd, który został zakupiony ale nie zarejestrowany?
  6. zezłomowanie pojazdu a obowiązek podatkowy w podatku od środków transportowych;
  7. czy faktyczne posiadanie pojazdu jest konieczne do jego opodatkowania?
  8. wyrejestrowanie pojazdu;
  9. czy opodatkowane są pojazdy, które nie są używane?
  10. skąd organ podatkowy ma pozyskać dane o pojazdach czasowo wycofanych z ruchu?
  11. czy kradzież pojazdu skutkuje wygaśnięciem obowiązku podatkowego?
  12. jak ustalamy moment powstania obowiązku z podatku w związku z ponownym dopuszczeniem pojazdu do ruchu?
  13. jak postąpić w przypadku, gdy podatnik nie ma pojazdu a w ewidencji dalej figuruje jako właściciel pojazdu?
Właściwość miejscowa organów podatkowych w podatku od środków transportowych
  1. w jaki sposób rozumieć termin „miejsce zamieszkania”?
  2. miejsce zamieszkania a miejsce zameldowania;
  3. jak zweryfikować czy podatnik zamieszkuje (lub nie) na terenie danej gminy? Czy jest to możliwe?
  4. czy fakt wykonywania działalności gospodarczej na terenie innej gminy skutkuje zmianą właściwości miejscowej organu podatkowego w zakresie podatku od środków transportowych?
  5. gdzie powinien być płacony podatek w przypadku właściciela z siedzibą lub miejscem zamieszkania poza RP?
  6. jakie są skutki zmiany właściwości miejscowej w trakcie roku podatkowego?
  7. co zrobić, gdy podatnik uiścił podatek w niewłaściwym organie podatkowym?
  8. pojęcie „siedziba” podatnika jako przesłanka ustalenia właściwości miejscowej organu podatkowego osobom prawnym oraz jednostkom organizacyjnym nieposiadającym osobowości prawnej;
  9. właściwość organu podatkowego przy przedsiębiorstwach wielozakładowych;
  10. w jaki sposób ustalić czy oddział przedsiębiorstwa włada środkami transportowymi?
Opis szkolenia

Celem szkolenia jest przedstawienie problemów praktycznych związanych ze stosowaniem zmienionych od początku 2025 r. przepisów regulujących podatki i opłaty lokalne. Problemy te sygnalizują już podatnicy, ale także są one identyfikowane przez pracowników organów podatkowych w trakcie przyjmowania deklaracji i informacji na podatek. W trakcie szkolenia szczególny nacisk zostanie położony na wyjaśnienie tych problemów poprzez omówienie opodatkowania konkretnych przypadków zgłoszonych przez gminy.

Na początku omówione zostaną nowe definicje budowli i budynków poprzez omówienie opodatkowania takich obiektów jak: garaże blaszaki, myjnie samochodowe, kontenery, hale namiotowe, domki holenderskie, transformatory, zbiorniki, silosy, ogrodzenia, śmietniki i place pod nimi, obiekty ochronne, paczkomaty, zadaszenia, magazyny energii, wieże telekomunikacyjne, farmy fotowoltaiczne, wiaty, kominy, wolnostojące instalacje przemysłowe, instalacje w budynkach i budowlach. Na konkretnym przykładzie – tablic reklamowych – analizie poddane zostanie pojęcie „trwałego związku z gruntem” zdefiniowane w u.p.o.l., a takżę w kodeksie cywilnym, co ma decydujące znaczenie przy ustalenia, kto jest podatnikiem od takiej tablicy zlokalizowanej np. na gruncie rolnika. W kolejnej części szkolenia przedstawione zostaną zasady opodatkowania garaży w 2024 roku i pomieszczeń do przechowywania pojazdów w 2025 roku. Czy pomieszczenia do przechowywania pojazdów to tylko garaże, czy także komórki i piwnice, w których przechowywane są rowery? Jak opodatkować garaż lub miejsce postojowe osoby prawnej w budynku mieszkalnym? Czy pomieszczenie do przechowywania pojazdów w budynku niemieszkalny może być opodatkowane stawkami mieszkalnymi? Omówione zostaną także problemy związane z definicją nieruchomości związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej. Nie została ona zmieniona i dalej rodzi szereg problemów związanych z opodatkowaniem  budynków, budowli i gruntów u przedsiębiorców. W ramach szkolenia przedstawione zostaną także zmiany w podatku rolnym. Dotyczą one przede wszystkim trybu przyznawania ulg i zwolnień w podatku rolnym. Analizie poddane zostaną także nowe obowiązki inkasentów opłat lokalnych. Wskazane zostaną problemy dotyczące doręczania pis przez inkasentów w 2025 roku. W ostatniej części szkolenia omówione zostanie najnowsze orzecznictwo dotyczące podatku od nieruchomości a zwłaszcza uchwała NSA z 21 października 2024 r. dotycząca opodatkowania tzw. trwałych pustostanów w budynkach mieszkalnych, remontowanych budynków mieszkalnych i budynków jako towar u przedsiębiorców.         

Uczestnicy szkolenia otrzymają w formie elektronicznej:
  • materiały szkoleniowe,
  • zbiór 13 artykułów autorstwa prof. Leonarda Etela i prof. Rafała Dowgiera dotyczących nowych definicji budynku i budowli i takich kwestii jak opodatkowanie transformatorów, paczkomatów, trwałego związku z gruntem, opodatkowania instalacji i urządzeń budowlanych.

 

2700,00 PLN + 23% VAT za 1 os.
Prowadzący

Bogumił Pahl

prof. dr hab., kierownik w Katedrze Prawa Finansowego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie; Członek Zespołu Eksperckiego ds. Lokalnego Prawa Podatkowego

ZOBACZ AKTYWNOŚCI

Leonard Etel

profesor prawa, kierownik Katedry Prawa Podatkowego na Wydziale Prawa Uniwersytetu w Białymstoku; były członek Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku; specjalizuje się w prawie podatkowym, w tym w szczególności w problematyce podatków i opłat lokalnych oraz Ordynacji podatkowej; autor wielu publikacji z zakresu prawa podatkowego; doradca instytucji państwowych i samorządowych; przewodniczący Zespołu Eksperckiego ds. Lokalnego Prawa Podatkowego

ZOBACZ AKTYWNOŚCI

Polecane szkolenia w mieście Władysławowo

Władysławowo 3 dniowe 25 cze 2025

Zmiany w podatkach i opłatach lokalnych w 2025 r. Bieżące problemy realizacji podatków lokalnych

Bogumił Pahl prof. dr hab., kierownik w Katedrze Prawa Finansowego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie; Członek Zespołu Eksperckiego ds. Lokalnego Prawa Podatkowego
Leonard Etel profesor prawa, kierownik Katedry Prawa Podatkowego na Wydziale Prawa Uniwersytetu w Białymstoku; były członek Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku; specjalizuje się w prawie podatkowym, w tym w szczególności w problematyce podatków i opłat lokalnych oraz Ordynacji podatkowej; autor wielu publikacji z zakresu prawa podatkowego; doradca instytucji państwowych i samorządowych; przewodniczący Zespołu Eksperckiego ds. Lokalnego Prawa Podatkowego
2700,00 PLN + VAT 23% za 1 os.
ZGŁOŚ UDZIAŁ
POZOSTAŁE OPINIE

Miałam przyjemność uczestniczyć w dwóch organizowanych przez Taxpress szkoleniach prowadzonych przez Panią Annę Bandoch i z czystym sumieniem stwierdzam, że są na najwyższym poziomie. Prowadząca posiada niesamowitą wiedzę, którą przekazuje w sposób bardzo przystępny i zrozumiały. Przygotowuje obszerne i przejrzyste materiały. Organizację szkolenia również zasługuje na pochwalę i sądzę, że chętnie skorzystam z następnych szkoleń organizowanych przez Taxpress, a prowadzonych przez Panią Annę Bandoch.

Iwona Kołodziejska Urząd Miejski w Niemodlinie uczestnik szkolenia

Szkolenie prowadzone przez Panią Annę Bandoch było na najwyższym poziomie. Ogromna wiedza z zakresu planowania wieloletniego i analizy budżetu, przekazana w sposób bardzo przystępny i zrozumiały. Odpowiada na pytania uczestników i wyjaśnia wszystkie nurtujące problemy z tej dziedziny. Jestem bardzo zadowolona, że mogłam uczestniczyć w tym szkoleniu i myślę, że chętnie skorzystam z następnych prowadzonych przez Panią Annę. Chciałam bardzo podziękować za wspaniałe szkolenie.

Bogumiła Solecka, Skarbnik Miasta i Gminy Syców uczestnik szkolenia

Wyrażam jak najbardziej pozytywną opinię w zakresie przeprowadzenia przez Panią Annę Bandoch szkolenia z tematu” Wieloletnia Prognoza Finansowa Na rok 2021 i lata następne”. Szkolenie zostało rzetelnie zorganizowane, trener wywiązał się z ustalonych założeń profesjonalnie. Przystępny przekaz oraz wysoko warsztatowy charakter szkolenia.

Małgorzata Kaczorek Inspektor uczestnik szkolenia

Gratuluję dzisiejszego szkolenia (podatek akcyzowy). Pierwszy raz zdarzyło się, że wykładowca tak dokładnie i dobrze wszystko wytłumaczył, a pracuję w zawodzie już 15 lat. Bardzo dziękuję wykładowcy za profesjonalizm i tak przekazaną wiedzę.

Gmina Człuchów uczestnik szkolenia

Bardzo wartościowe szkolenie. Dziękuję

Anna uczestnik szkolenia

Szkolenie przeprowadzone przez Panią Annę Bandoch w dniu 19.08.2021 r. oceniam bardzo wysoko zarówno pod względem wiedzy i doświadczenia jak również umiejętności przekazywania wiedzy. Ponadto niezwykle przyjemnie jest odbywać szkolenia z Taxpress, gdyż techniczne przygotowanie jest bez zarzutów, obsługa szkoleń na najwyższym poziomie, a aplikacja, z której korzysta firma według mnie jest najlepsza, ze wszystkich z jakich miałam okazję korzystać w formie zdalnej. Obecnie listę szkoleń zaczynam od oferty Taxpress, która najbardziej mi odpowiada zarówno pod względem wysokiej klasy wykładowców jak i całej obsługi organizacyjno – technicznej szkolenia.

Ilona Ogiba Skarbnik Gminy Krosno Odrzańskie uczestnik szkolenia
Logo

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Jeśli nie wyrażasz zgody na ich używanie, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce Prywatności