30 sty 2025
Online

(LIVE STREAMING) Doręczanie pism i wnoszenie podań drogą elektroniczną w jednostkach samorządu terytorialnego w postępowaniu administracyjnym i podatkowym po 1 stycznia 2025 r.

Inne lokalizacje i terminy:
Program szkolenia
I. Doręczanie pism i wnoszenie podań drogą elektroniczną w jednostkach samorządu terytorialnego w postępowaniu administracyjnym i podatkowym po 1 stycznia 2025 r.
  1. Na jakich podmiotach spoczywa obowiązek posiadania adresu do doręczeń elektronicznych w ramach jednostki samorządu terytorialnego?
  2. Wyłączenie oraz możliwość rezygnacji z doręczania pism na adres do doręczeń elektronicznych.
  3. Zasada równoważności skutków prawnych doręczenia za pomocą ePUAP z doręczeniem przy wykorzystaniu publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego (na ADE) i jej wady.
  4. Odpowiednie stosowanie art. 41 u.d.e. do doręczania pism przez ePUAP.
  5. Zasady doręczania pism przez organ administracyjny na ADE w k.p.a. i w o.p.
  6. Zasady wnoszenia podań na ADE organu administracyjnego w k.p.a. i w o.p.
II. Odpowiedzi na pytania
Opis szkolenia

Godziny szkolenia: 10.00 - 14.00

Uczestnicy szkolenia otrzymają w formie elektronicznej:

  • materiały szkoleniowe,
  • zapis czatu.

W TRAKCIE SZKOLENIA ZA POŚREDNICTWEM LIVE CHATU BĘDZIE MOŻNA ZADAWAĆ PYTANIA ZWIĄZANE Z OMAWIANYMI PROBLEMAMI.

Szkolenie adresowane jest zarówno do osób zajmujących się w teorii jak też w praktyce postępowaniem administracyjnym i podatkowym.

Od 1 stycznia mają zastosowanie nowe zasady korespondencji kanałem elektronicznym związane z doręczaniem pisma na adres do doręczeń elektronicznych podmiotów publicznych oraz podmiotów niepublicznych. Na jednostkach samorządu terytorialnego oraz ich związkach, samorządowych instytucjach kultury, samorządowych osobach prawnych oraz samorządowych zakładach budżetowych od 1 stycznia 2025 r. ciąży obowiązek stosowania ustawy o doręczeniach elektronicznych w zakresie doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego.

Istotne zmiany w zakresie zasad komunikacji elektronicznej wprowadziła ustawa z dnia 21 listopada 2024 r. o zmianie ustawy o doręczeniach elektronicznych (Dz. U. z 2024 r., poz 1841), która w przeważającej części weszła w życie 1 stycznia 2025 r.

W ustawie tej w szczególności w nowy sposób uregulowano zasady doręczania pism innym kanałem niż adres do doręczeń elektronicznych, a mianowicie za pośrednictwem ePUAP. Pamiętać bowiem należy, że założeniem jest, iż ePUAP zostanie wygaszony dopiero w 2029 r. Natomiast w najbliższym okresie administracja samorządowa w istocie będzie zobowiązana do stosowania obu kanałów komunikacji elektronicznej, a mianowicie adresu do doręczeń elektronicznych oraz ePUAP.

Ponadto nowelizując ustawę o doręczeniach elektronicznych pozostawiono możliwość swoistego opóźnienia wprowadzenia nowych zasad komunikacji elektronicznej, gdyż do dnia 31 grudnia 2025 r. przepisów art. 4 i art. 5 ustawy o doręczeniach elektronicznych nie stosuje się w przypadku gdy korespondencja nie może być doręczona na adres do doręczeń elektronicznych albo z wykorzystaniem publicznej usługi hybrydowej ze względu na przesłanki organizacyjne. Istnienie przesłanek organizacyjnych ocenia nadawca.

Szkolenie ma jeden zasadniczy cel. Jest to przedstawienie stanu prawnego w zakresie nowych zasad doręczania pism drogą elektroniczną oraz wnoszenia podań w ten sposób w postępowaniu podatkowym i administracyjnym przez samorządowe organy administracji publicznej po 1 stycznia 2025 r. Przedstawienie ww. stanu prawnego wiąże się z koniecznością wyjaśnienia szeregu wątpliwości interpretacyjnych, które pojawiły się w stanie prawnym obowiązującym po 1 stycznia 2025 r.

620,00 PLN + 23% VAT za 1 os.
Prowadzący

Piotr Pietrasz

dr hab. profesor UwB, Katedra Prawa i Postępowania Administracyjnego Uniwersytetu w Białymstoku, sędzia Naczelnego Sądu Administracyjnego; autor i współautor ponad stu publikacji poświęconych tematyce z zakresu materialnego prawa podatkowego, procedury podatkowej oraz procedur: administracyjnej, egzekucyjnej i sądowoadministracyjnej.

ZOBACZ AKTYWNOŚCI

Polecane szkolenia w mieście Online

Online 1 dniowe 30 sty 2025

(LIVE STREAMING) Doręczanie pism i wnoszenie podań drogą elektroniczną w jednostkach samorządu terytorialnego w postępowaniu administracyjnym i podatkowym po 1 stycznia 2025 r.

Piotr Pietrasz dr hab. profesor UwB, Katedra Prawa i Postępowania Administracyjnego Uniwersytetu w Białymstoku, sędzia Naczelnego Sądu Administracyjnego; autor i współautor ponad stu publikacji poświęconych tematyce z zakresu materialnego prawa podatkowego, procedury podatkowej oraz procedur: administracyjnej, egzekucyjnej i sądowoadministracyjnej.
620,00 PLN + VAT 23% za 1 os.
ZGŁOŚ UDZIAŁ
POZOSTAŁE OPINIE

Miałam przyjemność uczestniczyć w dwóch organizowanych przez Taxpress szkoleniach prowadzonych przez Panią Annę Bandoch i z czystym sumieniem stwierdzam, że są na najwyższym poziomie. Prowadząca posiada niesamowitą wiedzę, którą przekazuje w sposób bardzo przystępny i zrozumiały. Przygotowuje obszerne i przejrzyste materiały. Organizację szkolenia również zasługuje na pochwalę i sądzę, że chętnie skorzystam z następnych szkoleń organizowanych przez Taxpress, a prowadzonych przez Panią Annę Bandoch.

Iwona Kołodziejska Urząd Miejski w Niemodlinie uczestnik szkolenia

Szkolenie prowadzone przez Panią Annę Bandoch było na najwyższym poziomie. Ogromna wiedza z zakresu planowania wieloletniego i analizy budżetu, przekazana w sposób bardzo przystępny i zrozumiały. Odpowiada na pytania uczestników i wyjaśnia wszystkie nurtujące problemy z tej dziedziny. Jestem bardzo zadowolona, że mogłam uczestniczyć w tym szkoleniu i myślę, że chętnie skorzystam z następnych prowadzonych przez Panią Annę. Chciałam bardzo podziękować za wspaniałe szkolenie.

Bogumiła Solecka, Skarbnik Miasta i Gminy Syców uczestnik szkolenia

Wyrażam jak najbardziej pozytywną opinię w zakresie przeprowadzenia przez Panią Annę Bandoch szkolenia z tematu” Wieloletnia Prognoza Finansowa Na rok 2021 i lata następne”. Szkolenie zostało rzetelnie zorganizowane, trener wywiązał się z ustalonych założeń profesjonalnie. Przystępny przekaz oraz wysoko warsztatowy charakter szkolenia.

Małgorzata Kaczorek Inspektor uczestnik szkolenia

Gratuluję dzisiejszego szkolenia (podatek akcyzowy). Pierwszy raz zdarzyło się, że wykładowca tak dokładnie i dobrze wszystko wytłumaczył, a pracuję w zawodzie już 15 lat. Bardzo dziękuję wykładowcy za profesjonalizm i tak przekazaną wiedzę.

Gmina Człuchów uczestnik szkolenia

Bardzo wartościowe szkolenie. Dziękuję

Anna uczestnik szkolenia

Szkolenie przeprowadzone przez Panią Annę Bandoch w dniu 19.08.2021 r. oceniam bardzo wysoko zarówno pod względem wiedzy i doświadczenia jak również umiejętności przekazywania wiedzy. Ponadto niezwykle przyjemnie jest odbywać szkolenia z Taxpress, gdyż techniczne przygotowanie jest bez zarzutów, obsługa szkoleń na najwyższym poziomie, a aplikacja, z której korzysta firma według mnie jest najlepsza, ze wszystkich z jakich miałam okazję korzystać w formie zdalnej. Obecnie listę szkoleń zaczynam od oferty Taxpress, która najbardziej mi odpowiada zarówno pod względem wysokiej klasy wykładowców jak i całej obsługi organizacyjno – technicznej szkolenia.

Ilona Ogiba Skarbnik Gminy Krosno Odrzańskie uczestnik szkolenia
Logo

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Jeśli nie wyrażasz zgody na ich używanie, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce Prywatności