19 kwi 2024
Warszawa

Procedury przeprowadzania kontroli podatkowej w zakresie podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego u podatników, płatników, inkasentów oraz następców prawnych w praktyce

Inne lokalizacje i terminy:
Program szkolenia
I. Podstawa prawna ustalenia zasad przeprowadzania kontroli podatkowej
  1. omówienie Działu VI ustawy  Ordynacja podatkowa po zmianach w 2018 roku;
  2. omówienie Rozdziału 5 ustawy Prawo Przedsiębiorców.
II. Zadania kontroli podatkowej
  1. wykonywanie czynności sprawdzających u podatników, płatników, inkasentów oraz następców prawnych, będących osobami fizycznymi, osobami prawnymi oraz jednostkami organizacyjnymi, w tym spółkami nie posiadającymi  osobowości prawnej;
  2. prowadzenie rejestrów przeprowadzonych kontroli, upoważnień do przeprowadzenia kontroli, postanowień, wezwań, zawiadomień oraz innej korespondencji;
  3. sporządzanie protokołów z przeprowadzonych kontroli podatkowych;
  4. współpraca z innymi organami podatkowymi, zmierzająca do rzetelnego przeprowadzenia kontroli.
III. Cel kontroli podatkowej
  1. sprawdzenie wywiązywania się podatników z obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego;
  2. kontrola rzetelności deklarowanych podstaw opodatkowania;
  3. kontrola powszechności i prawidłowości opodatkowania zgodnie z przepisami prawa podatkowego;
  4. kontrola zgodności ze stanem faktycznym deklaracji i informacji składanych przez podatników, na których ciąży obowiązek podatkowy.
IV. Etapy przeprowadzania kontroli podatkowej
  1. plan kontroli podatkowej;
  2. przygotowanie niezbędnych dokumentów w celu przeprowadzenia kontroli podatkowej;
  3. powiadomienie podatnika o przewidywanej kontroli podatkowej;
  4. przeprowadzenie kontroli podatkowej u podatnika;
  5. zakończenie kontroli podatkowej;
  6. sporządzenie protokołu z kontroli podatkowej;
  7. podjęcie działań mających na celu likwidację niezgodności ustalonych w wyniku kontroli podatkowej.
V. Wzory dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia kontroli podatkowej
  1. zawiadomienie o zamiarze przeprowadzenia kontroli podatkowej;
  2. pismo przewodnie;
  3. upoważnienie do przeprowadzenia kontroli podatkowej;
  4. protokół oględzin;
  5. oświadczenie strony;
  6. pomiary;
  7. protokół z kontroli podatkowej.
VI. Pytania i dyskusja
Opis szkolenia

Godziny szkolenia: 10.00 - 14.00

Miejsce szkolenia: AS-BUD CENTRUM KONFERENCYJNE, AL. JEROZOLIMSKIE 81, SALA 2 (XV PIĘTRO)

Celem szkolenia jest kompleksowe omówienie problematyki dotyczącej procedury przeprowadzania kontroli podatkowej w zakresie podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego u podatników, płatników, inkasentów oraz następców prawnych oraz innych problemów powstających podczas prowadzenia kontroli podatkowej, po wejściu w życie ustawy Prawo Przedsiębiorców.

W ramach szkolenia szczegółowo przedstawione zostaną kolejne etapy przeprowadzania kontroli podatkowej, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Ponadto zaprezentowana zostanie pełna dokumentacja niezbędna do przeprowadzenia kontroli podatkowej oraz dokumenty stosowane do ustalenia stanu faktycznego użytkowania gruntów i nieruchomości przez podatników. Omówiona zostanie różnica pomiędzy oględzinami a kontrolą podatkową, dlaczego warto przeprowadzać kontrole podatkowe i jakie korzyści dla gminy wynikają z przeprowadzania kontroli podatkowych.

550,00 PLN + 23% VAT za 1 os.
Prowadzący

Grzegorz Mrozik

specjalista i praktyk, w latach 2014-2023 naczelnik wydziału kontroli a od 2023 roku zastępca naczelnika wydział podatków i opłat w urzędzie miasta w Częstochowie. W tym okresie prowadził lub nadzorował ponad 4000 kontroli podatkowych zdobywając doświadczenie w przeprowadzaniu czynności kontrolnych. Przeprowadził kilkadziesiąt szkoleń na terenie całej Polski dla pracowników samorządowych, którzy zajmują się kontrolą podatkową w swojej gminie.

ZOBACZ AKTYWNOŚCI

Polecane szkolenia w mieście Warszawa

Warszawa 1 dniowe 19 kwi 2024

Procedury przeprowadzania kontroli podatkowej w zakresie podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego u podatników, płatników, inkasentów oraz następców prawnych w praktyce

Grzegorz Mrozik specjalista i praktyk, w latach 2014-2023 naczelnik wydziału kontroli a od 2023 roku zastępca naczelnika wydział podatków i opłat w urzędzie miasta w Częstochowie. W tym okresie prowadził lub nadzorował ponad 4000 kontroli podatkowych zdobywając doświadczenie w przeprowadzaniu czynności kontrolnych. Przeprowadził kilkadziesiąt szkoleń na terenie całej Polski dla pracowników samorządowych, którzy zajmują się kontrolą podatkową w swojej gminie.
550,00 PLN + VAT 23% za 1 os.
ZGŁOŚ UDZIAŁ
POZOSTAŁE OPINIE

Miałam przyjemność uczestniczyć w dwóch organizowanych przez Taxpress szkoleniach prowadzonych przez Panią Annę Bandoch i z czystym sumieniem stwierdzam, że są na najwyższym poziomie. Prowadząca posiada niesamowitą wiedzę, którą przekazuje w sposób bardzo przystępny i zrozumiały. Przygotowuje obszerne i przejrzyste materiały. Organizację szkolenia również zasługuje na pochwalę i sądzę, że chętnie skorzystam z następnych szkoleń organizowanych przez Taxpress, a prowadzonych przez Panią Annę Bandoch.

Iwona Kołodziejska Urząd Miejski w Niemodlinie uczestnik szkolenia

Szkolenie prowadzone przez Panią Annę Bandoch było na najwyższym poziomie. Ogromna wiedza z zakresu planowania wieloletniego i analizy budżetu, przekazana w sposób bardzo przystępny i zrozumiały. Odpowiada na pytania uczestników i wyjaśnia wszystkie nurtujące problemy z tej dziedziny. Jestem bardzo zadowolona, że mogłam uczestniczyć w tym szkoleniu i myślę, że chętnie skorzystam z następnych prowadzonych przez Panią Annę. Chciałam bardzo podziękować za wspaniałe szkolenie.

Bogumiła Solecka, Skarbnik Miasta i Gminy Syców uczestnik szkolenia

Wyrażam jak najbardziej pozytywną opinię w zakresie przeprowadzenia przez Panią Annę Bandoch szkolenia z tematu” Wieloletnia Prognoza Finansowa Na rok 2021 i lata następne”. Szkolenie zostało rzetelnie zorganizowane, trener wywiązał się z ustalonych założeń profesjonalnie. Przystępny przekaz oraz wysoko warsztatowy charakter szkolenia.

Małgorzata Kaczorek Inspektor uczestnik szkolenia

Gratuluję dzisiejszego szkolenia (podatek akcyzowy). Pierwszy raz zdarzyło się, że wykładowca tak dokładnie i dobrze wszystko wytłumaczył, a pracuję w zawodzie już 15 lat. Bardzo dziękuję wykładowcy za profesjonalizm i tak przekazaną wiedzę.

Gmina Człuchów uczestnik szkolenia

Bardzo wartościowe szkolenie. Dziękuję

Anna uczestnik szkolenia

Szkolenie przeprowadzone przez Panią Annę Bandoch w dniu 19.08.2021 r. oceniam bardzo wysoko zarówno pod względem wiedzy i doświadczenia jak również umiejętności przekazywania wiedzy. Ponadto niezwykle przyjemnie jest odbywać szkolenia z Taxpress, gdyż techniczne przygotowanie jest bez zarzutów, obsługa szkoleń na najwyższym poziomie, a aplikacja, z której korzysta firma według mnie jest najlepsza, ze wszystkich z jakich miałam okazję korzystać w formie zdalnej. Obecnie listę szkoleń zaczynam od oferty Taxpress, która najbardziej mi odpowiada zarówno pod względem wysokiej klasy wykładowców jak i całej obsługi organizacyjno – technicznej szkolenia.

Ilona Ogiba Skarbnik Gminy Krosno Odrzańskie uczestnik szkolenia
Logo

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Jeśli nie wyrażasz zgody na ich używanie, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce Prywatności