28 lis 2022
Online

(TRANSMISJA VOD) Podatnik w upadłości i restrukturyzacji bez tajemnic. Krajowy Rejestr Zadłużonych, elektroniczne zgłaszanie wierzytelności oraz inne zagadnienia

Inne lokalizacje i terminy:
Program szkolenia
I. Krajowy Rejestr Zadłużonych.
  1. Czym jest Krajowy Rejestr Zadłużonych i jak się po nim sprawnie poruszać?
  2. Jakie postępowania upadłościowe/restrukturyzacyjne są objęte KRZ?
  3. Wyszukiwanie dłużników.
  4. Wyszukiwanie składników masy upadłości.
  5. Wyszukiwanie informacji o przebiegu postępowania upadłościowego i restrukturyzacyjnego.
  6. Zakładanie konta w KRZ.
  7. Elektroniczne składanie pism w postępowaniach upadłościowych i restrukturyzacyjnych.
  8. Doręczanie pism wierzycielom w toku postępowania za pomocą systemu teleinformatycznego.
  9. Status dokumentów pobranych z KRZ.
  10. Jak kontaktować się poprzez KRZ z syndykiem, zarządcą lub nadzorcą?
II. Elektroniczne zgłaszanie wierzytelności krok po kroku.
  1. Termin, treść i forma zgłaszania wierzytelności, przepisy przejściowe.
  2. Jak dokonać prawidłowego elektronicznego zgłoszenia wierzytelności i na co zwrócić uwagę? Jak poprawnie wyliczyć kwotę podlegającą zgłoszeniu wierzytelności? Jak liczyć odsetki podlegające zgłoszeniu wierzytelności? Czy można jeszcze zgłaszać wierzytelność na piśmie? Czy w celu elektronicznego zgłoszenia wierzytelności trzeba być zalogowanym użytkownikiem? Czy elektroniczne zgłaszanie wierzytelności obejmuje upadłości konsumenckie? Jakie wierzytelności nie wymagają zgłoszenia? Jak ustalić właściwą kategorię, do której ma być zaliczona wierzytelność?
  3. Załączanie dokumentów do wniosku. Jakie należy powołać dowody stwierdzające istnienie wierzytelności?
  4. Braki formalne zgłoszenia wierzytelności, tryb uzupełniania braków formalnych.
  5. Spóźnione zgłoszenie wierzytelności, wysokość tzw. zryczałtowanych kosztów postępowania upadłościowego a dochodzenie drobnych roszczeń.
  6. Zwrot zgłoszenia wierzytelności i tryb zaskarżenia.
  7. Spis wierzytelności – podstawowe informacje i tryb zaskarżenia.
III. Zmiany w upadłości konsumenckiej i postępowaniu o zatwierdzenie układu istotne z punktu widzenia wierzyciela.
IV. Skutki ogłoszenia upadłości/otwarcia restrukturyzacji istotne z punktu widzenia wierzyciela.
  1. Upadłość/restrukturyzacja a prowadzenie postępowania egzekucyjnego.
  2. Czy można dochodzić w postępowaniu egzekucyjnym zaległości, które powstały po otwarciu postępowania restrukturyzacyjnego/upadłościowego?
  3. Skutki podatkowe i księgowe ogłoszenia upadłości/wszczęcia postępowania restrukturyzacyjnego dla zobowiązań w masie upadłości oraz bieżących (odsetki, bieżący podatek, rozliczanie wpłat).
  4. Co zrobić gdy syndyk/podmiot w restrukturyzacji nie płaci bieżących zobowiązań? Czy można kierować upomnienia do podatników w upadłości/restrukturyzacji?
  5. Podział funduszy masy upadłości oraz sum uzyskanych ze zbycia przedmiotów obciążonych zastawem skarbowym i hipotekami.
  6. Co zrobić gdy dłużnik nie realizuje planu spłat /układu?
  7. Jakie są skutki uchylenia układu/planu spłat wierzycieli? Czy można dalej prowadzić egzekucję?
  8. Przedawnienie zobowiązań upadłego na przykładach.
  9. Ogłoszenie upadłości a odpowiedzialność członków zarządu za zobowiązania podatkowe spółki.
Opis szkolenia

Godziny szkolenia: 10.00 - 14.00

Szkolenie skierowane jest do pracowników urzędów gmin i miast, którzy zajmują się prowadzeniem postępowań dotyczących podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego, a także głównych księgowych, księgowych, specjalistów do spraw podatkowych lub innych osób rozliczających podatki i inne należności publicznoprawne.

440,00 PLN + 23% VAT za 1 os.
Prowadzący

Aneta Szafałowicz

radca prawny, mediator, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Specjalizuje się w bieżącej obsłudze prawnej podmiotów gospodarczych, również z punktu widzenia prawa podatkowego. Były pracownik Wydziału Finansowego Urzędu Miasta Poznania

ZOBACZ AKTYWNOŚCI

Bartosz Kaźmierczak

radca prawny specjalizujący się w podatku od nieruchomości, rolnym i leśnym i egzekucji administracyjnej, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, główny specjalista w Wydziale Finansowym Urzędu Miasta Poznania

ZOBACZ AKTYWNOŚCI

Polecane szkolenia w mieście Online

Online 1 dniowe 28 lis 2022

(TRANSMISJA VOD) Podatnik w upadłości i restrukturyzacji bez tajemnic. Krajowy Rejestr Zadłużonych, elektroniczne zgłaszanie wierzytelności oraz inne zagadnienia

Aneta Szafałowicz radca prawny, mediator, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Specjalizuje się w bieżącej obsłudze prawnej podmiotów gospodarczych, również z punktu widzenia prawa podatkowego. Były pracownik Wydziału Finansowego Urzędu Miasta Poznania
Bartosz Kaźmierczak radca prawny specjalizujący się w podatku od nieruchomości, rolnym i leśnym i egzekucji administracyjnej, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, główny specjalista w Wydziale Finansowym Urzędu Miasta Poznania
440,00 PLN + VAT 23% za 1 os.
ZGŁOŚ UDZIAŁ
POZOSTAŁE OPINIE

Miałam przyjemność uczestniczyć w dwóch organizowanych przez Taxpress szkoleniach prowadzonych przez Panią Annę Bandoch i z czystym sumieniem stwierdzam, że są na najwyższym poziomie. Prowadząca posiada niesamowitą wiedzę, którą przekazuje w sposób bardzo przystępny i zrozumiały. Przygotowuje obszerne i przejrzyste materiały. Organizację szkolenia również zasługuje na pochwalę i sądzę, że chętnie skorzystam z następnych szkoleń organizowanych przez Taxpress, a prowadzonych przez Panią Annę Bandoch.

Iwona Kołodziejska Urząd Miejski w Niemodlinie uczestnik szkolenia

Szkolenie prowadzone przez Panią Annę Bandoch było na najwyższym poziomie. Ogromna wiedza z zakresu planowania wieloletniego i analizy budżetu, przekazana w sposób bardzo przystępny i zrozumiały. Odpowiada na pytania uczestników i wyjaśnia wszystkie nurtujące problemy z tej dziedziny. Jestem bardzo zadowolona, że mogłam uczestniczyć w tym szkoleniu i myślę, że chętnie skorzystam z następnych prowadzonych przez Panią Annę. Chciałam bardzo podziękować za wspaniałe szkolenie.

Bogumiła Solecka, Skarbnik Miasta i Gminy Syców uczestnik szkolenia

Wyrażam jak najbardziej pozytywną opinię w zakresie przeprowadzenia przez Panią Annę Bandoch szkolenia z tematu” Wieloletnia Prognoza Finansowa Na rok 2021 i lata następne”. Szkolenie zostało rzetelnie zorganizowane, trener wywiązał się z ustalonych założeń profesjonalnie. Przystępny przekaz oraz wysoko warsztatowy charakter szkolenia.

Małgorzata Kaczorek Inspektor uczestnik szkolenia

Gratuluję dzisiejszego szkolenia (podatek akcyzowy). Pierwszy raz zdarzyło się, że wykładowca tak dokładnie i dobrze wszystko wytłumaczył, a pracuję w zawodzie już 15 lat. Bardzo dziękuję wykładowcy za profesjonalizm i tak przekazaną wiedzę.

Gmina Człuchów uczestnik szkolenia

Bardzo wartościowe szkolenie. Dziękuję

Anna uczestnik szkolenia

Szkolenie przeprowadzone przez Panią Annę Bandoch w dniu 19.08.2021 r. oceniam bardzo wysoko zarówno pod względem wiedzy i doświadczenia jak również umiejętności przekazywania wiedzy. Ponadto niezwykle przyjemnie jest odbywać szkolenia z Taxpress, gdyż techniczne przygotowanie jest bez zarzutów, obsługa szkoleń na najwyższym poziomie, a aplikacja, z której korzysta firma według mnie jest najlepsza, ze wszystkich z jakich miałam okazję korzystać w formie zdalnej. Obecnie listę szkoleń zaczynam od oferty Taxpress, która najbardziej mi odpowiada zarówno pod względem wysokiej klasy wykładowców jak i całej obsługi organizacyjno – technicznej szkolenia.

Ilona Ogiba Skarbnik Gminy Krosno Odrzańskie uczestnik szkolenia
Logo

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Jeśli nie wyrażasz zgody na ich używanie, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce Prywatności