31 mar 2025
Online

(TRANSMISJA VOD) Czynności sprawdzające i kontrola podatkowa działalności gospodarczej w gminach po nowelizacji ustawy o podatkach i opłatach lokalnych

Inne lokalizacje i terminy:
Program szkolenia
I. Kontrola bez kontroli, czyli o czynnościach sprawdzających wobec przedsiębiorców.
  1. Kiedy można poprzestać na czynnościach sprawdzających, bez wszczynania kontroli podatkowej?
  2. Jakie uprawnienia ma organ podatkowy w toku czynności sprawdzających wobec przedsiębiorców lub osób, które prowadzą niezarejestrowaną działalność gospodarczą?
  3. Czy organ podatkowy ma obowiązek weryfikacji deklaracji złożonych w 2025 r. przez podatników?
II. Kontrola podatkowa wobec przedsiębiorców.
1. Uwaga! Omówimy projekt zmian w ustawie Prawo przedsiębiorców dotyczące przeprowadzania kontroli podatkowych wobec przedsiębiorców. 
2. Kiedy należy prowadzić kontrolę podatkową w oparciu o przepisy ustawy Prawo przedsiębiorców?
3. Jakie są główne różnice w prowadzeniu kontroli podatkowej wobec przedsiębiorców i wobec osób, które nie są przedsiębiorcami i na co należy zwrócić szczególna uwagę?
4. Jak sprawdzić czy dana osoba ma status przedsiębiorcy?
  1. Kontrola wobec osoby, która prowadzi niezarejestrowaną działalność gospodarczą.
  2. Zawieszenie działalności gospodarczej – czy nadal można opodatkować stawkami jak za działalność?
  3. Co w przypadku, gdy osoba fizyczna nie prowadzi już działalności gospodarczej, a nadal figuruje w ewidencji?
5. Wszczęcie kontroli podatkowej.
  1. Upoważnienie do przeprowadzenia kontroli podatkowej (nowy wzór od 4 kwietnia 2023 r.).
  2. Zawiadomienie o zamiarze wszczęcia kontroli podatkowej.
  3. Kiedy można wszcząć kontrolę podatkową bez zawiadomienia?
6. Przebieg kontroli podatkowej.
  1. Doręczanie pism podmiotom wpisanym do KRS.
  2. Kary porządkowe w toku kontroli podatkowej.
  3. Kiedy, w jakiej wysokości i na kogo nakładać kary porządkowe w toku kontroli podatkowej?
7. Zakończenie kontroli podatkowej.
  1. Protokół z przeprowadzonej kontroli podatkowej.
  2. Postanowienie o przedłużeniu kontroli podatkowej.
III. Nieprawidłowości w opodatkowaniu podatkiem od nieruchomości, podatkiem rolnym i leśnym przedsiębiorców – najczęściej spotykane przypadki w praktyce.
  1. Jak identyfikować obszary nieprawidłowości w opodatkowaniu podatkiem od nieruchomości przedsiębiorców? W jaki sposób w praktyce weryfikować dane pod kątem prawidłowości opodatkowania podatkiem od nieruchomości przedsiębiorców?
  2. W jaki sposób wprowadzone zmiany w ustawie o podatkach i opłatach lokalnych mogą wpłynąć na zakres ewentualnych czynności kontrolnych organów podatkowych? Czy przy kwalifikacji budowli/budynku nadal możemy korzystać z projektu budowlanego/technicznego i opinii biegłego z zakresu budownictwa?
  3. Główne obszary nieprawidłowości w opodatkowaniu przedsiębiorców:

- nieruchomości wynajmowane lub wydzierżawiane przez podatnika;

Dowody na prowadzenie działalności wynajmu lokali, budynków. Opodatkowanie budynków gospodarczo-usługowych z funkcją mieszkalną. Jak udowodnić, że ktoś mieszka i użytkuje budynek, jeśli nie zrobił odbioru? Jak rozumieć pojęcie „zaspokajanie potrzeb mieszkaniowych”?

- grunty rolne zajęte na działalność gospodarczą;

- agroturystyka jako działalność gospodarcza;

- farmy fotowoltaiczne;

- ogrodzenia i parkingi;

- kontenery, obiekty tymczasowe, hale namiotowe, przekrycia namiotowe;

- urządzenia techniczne na przykładzie dystrybutora stacji paliw;

- silosy, magazyny wysokiego składowania;

- transformatory;

wagi samochodowe;

wiaty;

opodatkowanie stowarzyszeń i fundacji prowadzących działalność gospodarczą.

Opis szkolenia

Godziny szkolenia: 10.00 - 14.00

UCZESTNICY SZKOLENIA OTRZYMAJĄ W WERSJI ELEKTRONICZNEJ:

  • materiały szkoleniowe;
  • zapis czatu;
  • wzory:
    • wezwanie w ramach czynności sprawdzających na podstawie art. 274a Ordynacji
    • podatkowej,
    • zawiadomienie o zamiarze przeprowadzenia kontroli podatkowej,
    • pismo przewodnie,
    • upoważnienie do przeprowadzenia kontroli podatkowej,
    • adnotacja urzędowa,
    • protokół oględzin,
    • protokół z kontroli podatkowej,
    • zawiadomienie o niezakończeniu kontroli podatkowej w terminie,
    • zawiadomienie o miejscu i terminie przeprowadzenia dowodu z zeznań świadków, opinii biegłych lub oględzin.

Szkolenie jest kierowane do pracowników organów wierzycieli publicznoprawnych, którzy zajmują się szeroko pojętą kontrolą podatkową.

Szkolenie ma na celu pokazać, w jaki sposób zacząć lub usprawnić czynności kontroli podatkowej wobec osób prowadzących działalność gospodarczą i jak identyfikować nieprawidłowości w opodatkowaniu przedsiębiorców. Podczas szkolenia podpowiemy na czym się skupić, aby osiągnąć jak najlepsze efekty jak najmniejszym kosztem. Powiemy, jak można wykorzystać czynności sprawdzające oraz inne narzędzia w celu zwiększenia dochodów gminy. Ponadto wskażemy, jak prawidłowo prowadzić kontrolę podatkową w stosunku do przedsiębiorców  i na co zwrócić szczególną uwagę. Ważną częścią szkolenia będzie omówienie nowelizacji ustawy o podatkach i opłatach lokalnych oraz jej wpływu na opodatkowanie przedsiębiorców na przykładach.

 

620,00 PLN + 23% VAT za 1 os.
Prowadzący

Aneta Szafałowicz

radca prawny, mediator, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Specjalizuje się w bieżącej obsłudze prawnej podmiotów gospodarczych, również z punktu widzenia prawa podatkowego.

ZOBACZ AKTYWNOŚCI

Bartosz Kaźmierczak

radca prawny specjalizujący się w podatku od nieruchomości, rolnym i leśnym i egzekucji administracyjnej

ZOBACZ AKTYWNOŚCI

Polecane szkolenia w mieście Online

Online 1 dniowe 31 mar 2025

(TRANSMISJA VOD) Czynności sprawdzające i kontrola podatkowa działalności gospodarczej w gminach po nowelizacji ustawy o podatkach i opłatach lokalnych

Aneta Szafałowicz radca prawny, mediator, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Specjalizuje się w bieżącej obsłudze prawnej podmiotów gospodarczych, również z punktu widzenia prawa podatkowego.
Bartosz Kaźmierczak radca prawny specjalizujący się w podatku od nieruchomości, rolnym i leśnym i egzekucji administracyjnej
620,00 PLN + VAT 23% za 1 os.
ZGŁOŚ UDZIAŁ
POZOSTAŁE OPINIE

Miałam przyjemność uczestniczyć w dwóch organizowanych przez Taxpress szkoleniach prowadzonych przez Panią Annę Bandoch i z czystym sumieniem stwierdzam, że są na najwyższym poziomie. Prowadząca posiada niesamowitą wiedzę, którą przekazuje w sposób bardzo przystępny i zrozumiały. Przygotowuje obszerne i przejrzyste materiały. Organizację szkolenia również zasługuje na pochwalę i sądzę, że chętnie skorzystam z następnych szkoleń organizowanych przez Taxpress, a prowadzonych przez Panią Annę Bandoch.

Iwona Kołodziejska Urząd Miejski w Niemodlinie uczestnik szkolenia

Szkolenie prowadzone przez Panią Annę Bandoch było na najwyższym poziomie. Ogromna wiedza z zakresu planowania wieloletniego i analizy budżetu, przekazana w sposób bardzo przystępny i zrozumiały. Odpowiada na pytania uczestników i wyjaśnia wszystkie nurtujące problemy z tej dziedziny. Jestem bardzo zadowolona, że mogłam uczestniczyć w tym szkoleniu i myślę, że chętnie skorzystam z następnych prowadzonych przez Panią Annę. Chciałam bardzo podziękować za wspaniałe szkolenie.

Bogumiła Solecka, Skarbnik Miasta i Gminy Syców uczestnik szkolenia

Wyrażam jak najbardziej pozytywną opinię w zakresie przeprowadzenia przez Panią Annę Bandoch szkolenia z tematu” Wieloletnia Prognoza Finansowa Na rok 2021 i lata następne”. Szkolenie zostało rzetelnie zorganizowane, trener wywiązał się z ustalonych założeń profesjonalnie. Przystępny przekaz oraz wysoko warsztatowy charakter szkolenia.

Małgorzata Kaczorek Inspektor uczestnik szkolenia

Gratuluję dzisiejszego szkolenia (podatek akcyzowy). Pierwszy raz zdarzyło się, że wykładowca tak dokładnie i dobrze wszystko wytłumaczył, a pracuję w zawodzie już 15 lat. Bardzo dziękuję wykładowcy za profesjonalizm i tak przekazaną wiedzę.

Gmina Człuchów uczestnik szkolenia

Bardzo wartościowe szkolenie. Dziękuję

Anna uczestnik szkolenia

Szkolenie przeprowadzone przez Panią Annę Bandoch w dniu 19.08.2021 r. oceniam bardzo wysoko zarówno pod względem wiedzy i doświadczenia jak również umiejętności przekazywania wiedzy. Ponadto niezwykle przyjemnie jest odbywać szkolenia z Taxpress, gdyż techniczne przygotowanie jest bez zarzutów, obsługa szkoleń na najwyższym poziomie, a aplikacja, z której korzysta firma według mnie jest najlepsza, ze wszystkich z jakich miałam okazję korzystać w formie zdalnej. Obecnie listę szkoleń zaczynam od oferty Taxpress, która najbardziej mi odpowiada zarówno pod względem wysokiej klasy wykładowców jak i całej obsługi organizacyjno – technicznej szkolenia.

Ilona Ogiba Skarbnik Gminy Krosno Odrzańskie uczestnik szkolenia
Logo

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Jeśli nie wyrażasz zgody na ich używanie, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce Prywatności