21 lut 2025
Online

(LIVE STREAMING) Prawidłowe wymierzanie opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, czyli „trudna sztuka naliczania”

Inne lokalizacje i terminy:
Program szkolenia
I. Wymiar opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
  1. Kto i w jakim terminie ma obowiązek złożenia deklaracji?
  2. Jakich danych może żądać gmina od składającego deklarację?
  3. Czy można żądać podania w deklaracji numeru telefonu oraz adresu poczty elektronicznej?
  4. W jakim terminie należy złożyć deklarację w przypadku zmiany danych?
  5. Czy właściciel nieruchomości może złożyć deklarację za okres wsteczny?
  6. Jaki jest termin na złożenie deklaracji w przypadku śmierci mieszkańca?
Weryfikacja danych zawartych w deklaracji
  1. Jakie narzędzia posiada gmina w celu weryfikacji faktycznej liczby mieszkańców danej nieruchomości?
  2. Z jakich rejestrów można czerpać informacje niezbędne dla ustalenia liczby mieszkańców?
  3. Czy można wykorzystać dane z ewidencji wymiaru podatku od nieruchomości?
  4. Na czym polegają czynności sprawdzające i w jakich przypadkach można je podejmować?
Decyzja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
  1. Co jest podstawą do określenia przez wójta/burmistrza/prezydenta w drodze decyzji wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami?
  2. Jak prawidłowo przeprowadzić postępowanie?
  3. Czy należy wezwać właściciela do złożenia wyjaśnień?
  4. Jak prawidłowo wymierzyć karę porządkową?
  5. Czy po wydaniu decyzji możliwe jest złożenie deklaracji przez mieszkańca?
Inne decyzje w opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi – decyzja na podstawie art. 6ka ustawy i decyzja w sprawie utraty prawa do zwolnienia dla kompostowników
  1. W jakich sytuacjach należy wydać ww. decyzje?
  2. Czy jednorazowy przypadek braku segregowania odpadów powoduje konieczność wydania decyzji?
  3. Czy wyższą stawkę można zastosować tylko dla jednej frakcji, czy trzeba dla wszystkich?
  4. Z jaką datą może nastąpić utrata prawa do zwolnienia dla kompostujących bioodpady?
II. Przypadki szczególne
Rozwód, ogłoszenie upadłości, śmierć
  1. W jaki sposób naliczać opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi po śmierci mieszkańca?
  2. Czy zawsze konieczne jest przeprowadzenie postępowania i wydanie decyzji o odpowiedzialności spadkobiercy?
  3. Jakie działania powinien podjąć organ z urzędu? Uwaga! Omówimy aktualne orzeczenia sądów administracyjnych i stanowiska RIO dotyczących postępowania po śmierci podatnika.
  4. Czy spadkobierca może zapłacić zobowiązanie spadkodawcy bez przeprowadzania postępowania spadkowego?
  5. Komu można wydać zaświadczenie o zaległościach zmarłego?
  6. Jak naliczać opłaty wobec rozwiedzionych małżonków?
  7. Czy po ogłoszeniu upadłości mieszkańca można przyjmować wpłaty i wystawiać upomnienia?
Małżonkowie, współwłaściciele
  1. Czy deklarację powinni złożyć oboje małżonkowie i wszyscy współwłaściciele?
  2. Co oznacza solidarność w opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi?
  3. Czy można wpisać hipotekę przymusową na nieruchomości w sytuacji, gdy tylko jeden z małżonków złożył deklarację?
III. Wzory pism:
  1. wezwanie do złożenia wyjaśnień na podstawie art. 155 O.p.,
  2. postanowienie o nałożeniu kary porządkowej,
  3. wezwanie spadkobiercy przed wydaniem decyzji,
  4. decyzja o zakresie odpowiedzialności spadkobiercy.
Opis szkolenia

Godziny szkolenia: 10.00 - 14.00

W TRAKCIE SZKOLENIA ZA POŚREDNICTWEM LIVE CHATU BĘDZIE MOŻNA ZADAWAĆ PYTANIA ZWIĄZANE Z OMAWIANYMI PROBLEMAMI.

UCZESTNICY SZKOLENIA OTRZYMAJĄ W WERSJI ELEKTRONICZNEJ:

  • materiały szkoleniowe;
  • zapis czatu.

Szkolenie jest kierowane do pracowników urzędów gmin zajmujących się naliczaniem i kontrolowaniem opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Podpowiemy, w jaki sposób prowadzić postępowanie w sprawie określenia opłaty oraz jak weryfikować liczbę mieszkańców. Omówimy wydawanie decyzji w sytuacji niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych oraz decyzji w sprawie utraty prawa do zwolnienia dla kompostujących bioodpady. Powiemy też, co zrobić w przypadku śmierci mieszkańca, ogłoszenia upadłości konsumenckiej czy rozwodu. Omówimy najnowsze orzecznictwo oraz wyjaśnienia RIO.

Szkolenie adresowane jest do pracowników organów wierzycieli publicznoprawnych, jako pomoc przy wymiarze należności publicznoprawnych. 


WYMAGASZ DOPRECYZOWANIA PYTANIA ZADANEGO NA CZACIE? ODPOWIEDŹ

NIE DO KOŃCA CIĘ SATYSFAKCJONUJE, TWÓJ PROBLEM WYMAGA ROZMOWY?

DODATKOWO UDZIELIMY ODPOWIEDZI PODCZAS

10-MINUTOWEJ INDYWIDUALNEJ KONSULTACJI Z EKSPERTEM.

WYSTARCZY ZAZNACZYĆ WŁAŚCIWE POLE W KARCIE ZGŁOSZENIA, KTÓRE ZNAJDUJE SIĘ NA KOŃCU OFERTY.

W CELU USTALENIA TERMINU KONSULTACJI TELEFONICZNYCH PROSIMY O PODANIE (BEZPOŚREDNIEGO) NUMERU TELEFONU DO UCZESTNIKA SZKOLENIA.

ZADZWONIMY, BY USTALIĆ SZCZEGÓŁY, NAJPÓŹNIEJ W CIĄGU TRZECH DNI ROBOCZYCH PO SZKOLENIU. KONSULTACJE SĄ BEZPŁATNE!

Jednocześnie zastrzegamy, że w przypadku dużego zainteresowania szkoleniem, czas oczekiwania na konsultacje może się nieznacznie wydłużyć.

620,00 PLN + 23% VAT za 1 os.
Prowadzący

Aneta Szafałowicz

radca prawny, mediator, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Specjalizuje się w bieżącej obsłudze prawnej podmiotów gospodarczych, również z punktu widzenia prawa podatkowego.

ZOBACZ AKTYWNOŚCI

Bartosz Kaźmierczak

radca prawny specjalizujący się w podatku od nieruchomości, rolnym i leśnym i egzekucji administracyjnej

ZOBACZ AKTYWNOŚCI

Polecane szkolenia w mieście Online

Online 1 dniowe 21 lut 2025

(LIVE STREAMING) Prawidłowe wymierzanie opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, czyli „trudna sztuka naliczania”

Aneta Szafałowicz radca prawny, mediator, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Specjalizuje się w bieżącej obsłudze prawnej podmiotów gospodarczych, również z punktu widzenia prawa podatkowego.
Bartosz Kaźmierczak radca prawny specjalizujący się w podatku od nieruchomości, rolnym i leśnym i egzekucji administracyjnej
620,00 PLN + VAT 23% za 1 os.
ZGŁOŚ UDZIAŁ
POZOSTAŁE OPINIE

Miałam przyjemność uczestniczyć w dwóch organizowanych przez Taxpress szkoleniach prowadzonych przez Panią Annę Bandoch i z czystym sumieniem stwierdzam, że są na najwyższym poziomie. Prowadząca posiada niesamowitą wiedzę, którą przekazuje w sposób bardzo przystępny i zrozumiały. Przygotowuje obszerne i przejrzyste materiały. Organizację szkolenia również zasługuje na pochwalę i sądzę, że chętnie skorzystam z następnych szkoleń organizowanych przez Taxpress, a prowadzonych przez Panią Annę Bandoch.

Iwona Kołodziejska Urząd Miejski w Niemodlinie uczestnik szkolenia

Szkolenie prowadzone przez Panią Annę Bandoch było na najwyższym poziomie. Ogromna wiedza z zakresu planowania wieloletniego i analizy budżetu, przekazana w sposób bardzo przystępny i zrozumiały. Odpowiada na pytania uczestników i wyjaśnia wszystkie nurtujące problemy z tej dziedziny. Jestem bardzo zadowolona, że mogłam uczestniczyć w tym szkoleniu i myślę, że chętnie skorzystam z następnych prowadzonych przez Panią Annę. Chciałam bardzo podziękować za wspaniałe szkolenie.

Bogumiła Solecka, Skarbnik Miasta i Gminy Syców uczestnik szkolenia

Wyrażam jak najbardziej pozytywną opinię w zakresie przeprowadzenia przez Panią Annę Bandoch szkolenia z tematu” Wieloletnia Prognoza Finansowa Na rok 2021 i lata następne”. Szkolenie zostało rzetelnie zorganizowane, trener wywiązał się z ustalonych założeń profesjonalnie. Przystępny przekaz oraz wysoko warsztatowy charakter szkolenia.

Małgorzata Kaczorek Inspektor uczestnik szkolenia

Gratuluję dzisiejszego szkolenia (podatek akcyzowy). Pierwszy raz zdarzyło się, że wykładowca tak dokładnie i dobrze wszystko wytłumaczył, a pracuję w zawodzie już 15 lat. Bardzo dziękuję wykładowcy za profesjonalizm i tak przekazaną wiedzę.

Gmina Człuchów uczestnik szkolenia

Bardzo wartościowe szkolenie. Dziękuję

Anna uczestnik szkolenia

Szkolenie przeprowadzone przez Panią Annę Bandoch w dniu 19.08.2021 r. oceniam bardzo wysoko zarówno pod względem wiedzy i doświadczenia jak również umiejętności przekazywania wiedzy. Ponadto niezwykle przyjemnie jest odbywać szkolenia z Taxpress, gdyż techniczne przygotowanie jest bez zarzutów, obsługa szkoleń na najwyższym poziomie, a aplikacja, z której korzysta firma według mnie jest najlepsza, ze wszystkich z jakich miałam okazję korzystać w formie zdalnej. Obecnie listę szkoleń zaczynam od oferty Taxpress, która najbardziej mi odpowiada zarówno pod względem wysokiej klasy wykładowców jak i całej obsługi organizacyjno – technicznej szkolenia.

Ilona Ogiba Skarbnik Gminy Krosno Odrzańskie uczestnik szkolenia
Logo

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Jeśli nie wyrażasz zgody na ich używanie, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce Prywatności