Prawo Pomocy Publicznej 02(61)2017

ROCZNIK: 2017

35,18 PLN + VAT 8%
Dostępne w magazynie
Darmowa dostawa
Prenumeruj
Prawo Pomocy Publicznej 02(61)2017
Co tutaj znajdziesz?

Aktualności, zmiany w przepisach, orzecznictwo, interpretacje - wszystko co powinieneś wiedzieć o pomocy publicznej i pomocy de minimis.

Spis treści
O czasopiśmie

Prawo Pomocy Publicznej to jedyny periodyk na rynku poświęcony jakże zawiłej tematyce pomocy publicznej. Dzięki bacznej obserwacji potrzeb naszych czytelników, specjalistów zajmujących się tematyką pomocy publicznej udało nam się stworzyć profesjonalny dwumiesięcznik, który przede wszystkim stawia na jakość, przejrzystość i praktyczne stosowanie przepisów. Zawarte w piśmie publikacje cechuje dogłębna analiza omawianych zagadnień. Autorzy artykułów są znanymi i cenionymi ekspertami w swoich dziedzinach.
Artykuły pogrupowane są w 3 głównych działach: Informacje dla gmin, Pomoc od podstaw, Prawo Pomocy Publicznej. W każdym numerze prezentujemy przegląd najnowszych decyzji KE oraz orzeczeń sądów TSUE. Szczególną wartość tych opracowań stanowi omówienie ich znaczenia w kontekście odpowiednich krajowych regulacji. Materię związaną z orzecznictwem uzupełnia dział Orzecznictwo krajowe, w którym przedstawiane są orzeczenia szczególnie istotne – przełomowe zarówno dla podmiotów ubiegających się o pomoc jak i tych, którzy jej udzielają.
Znaczna część każdego numeru poświęcona jest odpowiedziom na pytania czytelników. Każdy z prenumeratorów ma możliwość stałej współpracy z naszymi ekspertami w celu wyjaśnienia wątpliwości wynikających często z niejasnych i nieprecyzyjnych przepisów pomocowych.
Publikacja zawiera przegląd najświeższych zmian w przepisach zarówno krajowych jak i unijnych oraz aktualności w sektorze rolnictwa.
Prawo Pomocy Publicznej to wiodący na rynku periodyk poświęcony tematyce pomocy publicznej zaspokajający w pełni potrzeby i wymogi zawodowe doświadczonych specjalistów.
Dokładamy wszelkich starań, aby każdy numer spełniał Państwa oczekiwania.

Słowo wstępne

Polski system opieki zdrowotnej …

Polski system publicznej ochrony zdrowia niewątpliwie oparty jest na zasadzie solidaryzmu społecznego, powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego oraz równego dostępu do świadczeń opieki zdrowotnej. Działalność lecznicza prowadzona w takich warunkach nie stanowi zasadniczo działalności gospodarczej. Nie wszystkie jednak podmioty lecznicze prowadzą działalność w zakresie wyznaczonym przez ustawę o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Publiczne wsparcie takich podmiotów, wciąż rodzi pytanie o jego ocenę z perspektywy przepisów o pomocy publicznej. Czy finansowanie budowy infrastruktury służby zdrowia ma charakter gospodarczy czy dopiero jej eksploatacja? Na to i wiele innych pytań znajdą Państwo odpowiedź w artykule Łukasza Brzenczka.

Zapewnienie rekompensaty sprawia, iż pewne usługi czy zadania użyteczności publicznej, mogą być w ogóle wykonywane. nadrzędnym jej celem jest przecież pokrycie kosztów podmiotu wewnętrznego w związku z wykonywaniem usługi w ogólnym interesie gospodarczym, zapewniając przy tym rozsądny zysk. Obliczenie i rozliczenie rekompensaty jest zatem kluczowe w kontekście stwierdzenia braku wystąpienia naruszenia konkurencji i niedozwolonej pomocy publicznej. Polecam artykuł Agnieszki Witaszczyk-Wody.

Jednym z najistotniejszych elementów oceny występowania pomocy publicznej, w przypadku wsparcia dotyczącego projektów infrastrukturalnych jest ustalenie, czy dana infrastruktura ma charakter ogólny czy dedykowany. Zgodnie z praktyką decyzyjną Komisji, administracja publiczna może finansować infrastrukturę, która przynosi korzyści całej ludności, zaznaczając przy tym, że nie jest ważny powód stworzenia danej infrastruktury, o ile ma ona służyć ogółowi społeczeństwa. Gdyby jednak z infrastruktury miało korzystać wyłącznie konkretne przedsiębiorstwo? Czy ma ona wówczas charakter ogólny czy dedykowany? Odpowiedź znajdą Państwo w artykule Stefana Akiry Jareckiego.

Znaczna część bieżącego numeru została poświęcona odpowiedziom na pytania, które najczęściej pojawiały się na ostatnich szkoleniach z zakresu pomocy publicznej.

Zachęcam gorąco do lektury.

Stopka redakcyjna

ISSN 1897-0230
Dwumiesięcznik

© Copyright by Wydawnictwo Taxpress

Redaktor Naczelny:
Jacek Senderowicz

Rada Programowa

  • Justyna Przekopiak (Dyrektor Departamentu Podatków Lokalnych Ministerstwa Finansów)
  • Assoc. Prof. JUDr. Ing. Michal Radvan, Ph.D. (Wydział Prawa Uniwersytetu Masaryka w Brnie)
  • JUDr. Ľubomír Čunderlík, Ph.D. (Wydział Prawa Uniwersytetu Komeńskiego w Bratysławie)
  • Dr Mgr. Damian Czudek, Ph.D. (Wydział Prawa Uniwersytetu Masaryka w Brnie)
  • Dr Mgr. Michał Kozieł, Ph.D. (Wydział Ekonomii Wyższej Szkoły Bankowej VŠB – TU w Ostrawie)
  • Dr Rafał Dowgier (Wydział Prawa Uniwersytetu w Białymstoku)
  • Dr Maciej Etel (Wydział Prawa Uniwersytetu w Białymstoku) – przewodniczący Rady Naukowej
  • Doc. Ing. Jiři Blažek, Csc. (Wydział Prawa Uniwersytetu Masaryka w Brnie)

Wydawca:
Taxpress s.c.
00-517 Warszawa, ul. Marszałkowska 80

Adres Redakcji:
Taxpress s.c.
04-028 Warszawa
Al. Stanów Zjednoczonych 51 lok. 517
tel./fax (22) 51-77- 800, 51-77- 707
e-mail: redakcja@taxpress.com.pl

Opracowanie graficzne:
magdalena.fudali@gmail.com

Skład i łamanie:
Jacek Szymański

Druk:
Paper & Tinta
05-270 Marki, ul. Ceglana 34 Nadma

„Prawo Pomocy Publicznej” chronione jest prawem autorskim. Przedruk materiałów bez zgody wydawcy jest zabroniony.


Autorzy czasopisma


Logo

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Jeśli nie wyrażasz zgody na ich używanie, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce Prywatności